Zadania i produkty projektu
Zadanie 1
Rozwój kompetencji obligatoryjnych kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na 14-stu modyfikowanych kierunkach na potrzeby gospodarki
Zadanie obejmuje wsparcie i rozwój kompetencji kadry dydaktycznej, które przyczyni się do zwiększenia efektywność procesu uczenia i nauczania, ale także podniesie jego atrakcyjność. Działanie zakłada przeprowadzenie szkoleń z zakresu wykorzystania nowoczesnych metod kształcenia (np. AI, VR/AR, grywalizacji), podniesienia kompetencji cyfrowych i interpersonalnych oraz rozwoju świadomości na rzecz zielonej transformacji.
PRODUKTY - Materiały dydaktyczne ze szkoleń
- Szkolenie z zakresu KOMPETENCJI CYFROWYCH
- Sztuczna inteligencja – wsparcie w pracy naukowca
- AI w pracy nauczyciela akademickiego
- Narzędzia statystyczne dla dydaktyków i komputerowa analiza danych jakościowych
- Szkolenie z zakresu rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz ZIELONEJ TRANSFORMACJI
- Integrowanie zasad zrównoważonego rozwoju na uczelni wyższej
- Zrównoważone innowacje
- Warsztaty z umiejętności KOMUNIKACJI MIĘDZYPOKOLENIOWEJ
- Komunikacja międzypokoleniowa na uczelni wyższej
- Nowoczesne metody nauczania na uczelni wyższej
Zadanie 2
Rozwój kompetencji dodatkowych kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na 14-stu modyfikowanych programach kształcenia
Zadanie obejmuje wsparcie i rozwój kompetencji kadry dydaktycznej, które przyczyni się do zwiększenia efektywność procesu uczenia i nauczania, ale także podniesie jego atrakcyjność. Działanie zakłada przeprowadzenie szkoleń z zakresu wykorzystania nowoczesnych metod kształcenia (np. AI, VR/AR, grywalizacji), podniesienia kompetencji cyfrowych i interpersonalnych oraz rozwoju świadomości na rzecz zielonej transformacji.
PRODUKTY - Materiały dydaktyczne ze szkoleń
- Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K1_Gospodarka przestrzenna I st. i K2_Leśnictwo I st.
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
- Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K3_Weterynaria (jednolite)
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
- Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K4_Logistyka II st.
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
- Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K5_Meblarstwo I st., K6_Technologii Drewna I, K7_Technologii Drewna II st.,K8_Meblarstwo II st.
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
- Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K9_Architektura Krajobrazu I st., K10_Ochrona środowiska I st., K11_ Inżynieria Środowiska I st., K12_ Inżynieria Środowiska II st.
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
- Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K13_ Inżynieria i Gospodarka Wodna I st., K14_Budownictwo I st.
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
- Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K1_Gospodarka przestrzenna I st. i K2_Leśnictwo I st.
Zadanie 3
Rozwój kompetencji kadry zaangażowanej w procesu kształcenia na 14-stu modyfikowanych programach kształcenia – STAŻE
Zadanie obejmuje organizacje zagranicznych, dwutygodniowych staży dla kadry akademickiej zaangażowanej w kształcenie na 14-modyfikowanych kierunkach. Planowane staże będą komplementarne do organizowanych szkoleń. W trakcie stażu dydaktycy poszerzą swoja wiedzę z zakresu nowoczesnych metod nauki oraz metodyki kształcenia interaktywnego, które angażuje oraz motywuje młode pokolenie do nauki. Staże będę przeprowadzane w wiodących zagranicznych ośrodkach dydaktyczno-naukowych.
PRODUKTY
- Materiały stażowe 1
- Materiały stażowe 2
Zadanie 4
Realizacja działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki
Zadanie obejmuje działania prowadzące do rekrutacji świadomych kandydatek/ów i przeciwdziałaniu zjawisku drop out (rezygnacji z podjętego kierunku studiów przed uzyskaniem dyplomu). Realizacja zadania odbędzie się we współpracy ze szkołami ponadpodstawowymi dzięki czemu kandydaci/tki będą mogli/ły wziąć udział w webinariach, które zapoznają ich/je z interesujących ich kierunków szkoły wyższej. Zostaną również przygotowane otwarte laboratoria podczas których kadydaci/tki będą mogli zapoznać się z równymi dziedzinami nauki oraz poznać atmosferę uczelni. Natomiast, dzięki zorganizowanym zajęciom wyrównawczym z matematyki, fizyki i chemii studenci/tki 1 roku nie będą mieli problemów z zaliczeniem przedmiotów.
Ponadto, w ramach zadania uczestnicy projektu będą mogli skorzystać z doradztwa psychologicznego oraz coacha/doradcy zawodowego, który pomoże im przy podejmowaniu ważnych decyzji edukacyjnych i zawodowych.
PRODUKTY
- Webinar Biotechnologia na YouTube
- Webinar Biologia na YouTube
- Webinar Rolnictwo na YouTube
- Webinar Technologia żywności i żywienie człowieka
- Webinar Gastronomia i Hotelarstwo - przepis na sukces
- Webinar Żywność, marketing, innowacje - czy wiesz, że można to połączyć
- Webinar Żywienie ma znaczenie
- Webinar Z energią w przyszłość.
- Webinar Precyzja Inżynierii, siła natury!
- Webinar Food Science - Technology and Nutrition
- Webinar Ogrodnictwo
Zadanie 5
Laboratorium VR dla modyfikowanych programów kształcenia
Zadanie obejmuje utworzenie dwóch nowoczesnych wirtualnych laboratoriów w technologii Virtual Reality (VR), które będą służyły do realizacji modyfikowanych programów kształcenia. Dzięki cyfryzacji merytorycznych treści, stworzymy interaktywne środowisko nauki, które przyczyni się do znacznego zwiększenia efektywności procesu dydaktycznego. Uczestnicy będą mieli szansę na zdobycie wiedzy w nowatorski sposób, co podniesie atrakcyjność nauki i zainspiruje ich do eksploracji tematyki w zupełnie nowym wymiarze oraz zdobycia kluczowych kompetencji oczekiwanych przez pracodawców.
Ponadto zostanie zakupiony sprzęt potrzebny do wdrożenia i prowadzenia zajęć oraz do nagrywania filmów tworzących VR. Pozwoli to na tworzenie nowych materiałów dydaktycznych dopasowanych do przyszłych modyfikacji programów kształcenia oraz uatrakcyjni powstałe zajęcia.
Nowoczesne Laboratorium Symulacji z Elementami VR – Przestrzeń Nauki Przyszłości
Laboratorium symulacji z elementami wirtualnej rzeczywistości (VR) to innowacyjna przestrzeń dydaktyczna, w której nauka staje się interaktywna, immersyjna i realistyczna. Nowo powstające laboratorium umożliwi studentom bezpieczne i praktyczne zdobywanie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności w środowiskach zbliżonych do rzeczywistych – bez konieczności opuszczania uczelni.
💡 Co wyróżnia laboratorium?
- Zastosowanie technologii VR – studenci zanurzają się w wirtualnych środowiskach dopasowanych do kierunku studiów.
- Stanowiska interaktywne – możliwość przenoszenia użytkownika do świata wirtualnego pozwala na realistyczne symulacje działań praktycznych.
- Wysokiej klasy sprzęt VR – gogle, kontrolery oraz oprogramowanie edukacyjne nowej generacji.
- Wsparcie interdyscyplinarne – przestrzeń przeznaczona dla wielu kierunków.
🎯 Cele laboratorium:
- rozwijanie kompetencji technicznych i przestrzennych,
- analiza procesów i zjawisk w skali 1:1,
- nauka poprzez doświadczenie i interakcję,
- zwiększenie zaangażowania i efektywności nauczania.
📚 Dzięki laboratorium studenci będą mogli przeprowadzać symulacje procesów technologicznych, analizować przestrzenie produkcyjne, oceniać układy funkcjonalne, podejmować decyzje strategiczne, a nawet eksplorować naturalne ekosystemy – wszystko w kontrolowanym, cyfrowym świecie.
Laboratorium VR – Nowy Wymiar Nauczania Akademickiego
Studio VR to nowoczesna przestrzeń technologiczna, która powstaje z myślą o wsparciu edukacji, badań i kreatywnego rozwoju z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości. Wyposażone w zaawansowany sprzęt VR, systemy do nagrań 360°, stanowiska developerskie oraz wysokiej klasy sprzęt, m.in. drukarka 3D oraz skaner, gogle VR i wiele innych. Studio umożliwia tworzenie, testowanie i prezentowanie interaktywnych doświadczeń edukacyjnych i symulacyjnych.
🎯 Główne cele studia VR:
- Wspieranie dydaktyki poprzez immersyjne środowiska edukacyjne,
- Rozwijanie nowoczesnych kompetencji cyfrowych u studentów i pracowników naukowych,
- Tworzenie zaawansowanych materiałów szkoleniowych, gier symulacyjnych i spacerów wirtualnych,
- Umożliwienie interdyscyplinarnej współpracy nad projektami łączącymi naukę, technologię i sztukę.
🛠️ Na wyposażeniu studia znajdą się m.in.:
- Gogle VR,
- Kamery 360° do rejestracji materiałów w terenie,
- Komputery z oprogramowaniem do tworzenia treści VR,
- Green screen do nagrań interaktywnych,
- Stanowiska VR do użytku w różnych przestrzeniach dydaktycznych.
💡 Dla kogo?
Studio VR skierowane jest do studentów, wykładowców, badaczy oraz zespołów projektowych, którzy chcą wykorzystywać wirtualną rzeczywistość w edukacji, nauce i popularyzacji wiedzy.
Nowoczesne Studio VR – Przestrzeń dla Innowacyjnej Edukacji i Twórczości
Tworzone Laboratorium VR to innowacyjna przestrzeń dydaktyczna, w pełni poświęcona edukacji z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości. To miejsce, w którym nauka staje się doświadczeniem – immersyjnym, angażującym i realistycznym.
🎓 Dlaczego VR?
Technologia wirtualnej rzeczywistości umożliwia studentom nie tylko eksplorację trudno dostępnych miejsc i obserwację złożonych procesów, ale także uczestnictwo w wirtualnych spacerach edukacyjnych. Dzięki nim można przenieść się do wnętrza zakładów produkcyjnych, obiektów przyrodniczych, historycznych czy technicznych – bez wychodzenia z sali.
💡 Co oferuje laboratorium?
- Profesjonalne stanowiska z goglami VR, kontrolerami.
- Dostęp do specjalistycznych aplikacji edukacyjnych oraz wirtualnych spacerów 360° i 3D, przygotowanych z myślą o różnych kierunkach studiów.
- Przestrzeń do prowadzenia zajęć, szkoleń, analiz przestrzennych i projektów.
🎯 Główne cele laboratorium:
- Ułatwienie zrozumienia złożonych zjawisk i struktur dzięki ich realistycznej wizualizacji.
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych, przestrzennych i decyzyjnych studentów.
- Wspieranie aktywnego, doświadczeniowego uczenia się poprzez interakcję z cyfrowym środowiskiem.
- Poszerzenie perspektywy edukacyjnej dzięki spacerom wirtualnym – w lesie, hali produkcyjnej, parku historycznym czy laboratorium.
PRODUKTY
- Wydział Technologii Drewna - Interaktywna Aplikacja VR do Projektowania Przegród Budynków Drewnianych
- Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Aplikacja VR – Pomiar terenowy i kontrola wysokościowa w budownictwie
- Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Aplikacja VR - Technologia i Mechanizacja Robót Budowlanych
- Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Edukacyjny Spacer VR – Historia Sztuki Ogrodowej
- Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Wirtualny spacer
- Wydział Ekonomiczny - Zarządzaj Infrastrukturą Transportu – Stań się Strategiem Mobilności!
- Wydział Leśny - VR w Nauce o Produkcyjności Lasu
- Wydział Leśny - VR w Systemach Informacji Przestrzennej
- Wydział Technologii Drewna - Aplikacja VR – Urządzenia Transportowe i Produkcyjne w Meblarstwie
Zadanie 6
Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Gospodarka przestrzenna (I stopień)
Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku gospodarka przestrzenna (I stopień) z udziałem i w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach toku studiów zostaną przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zajęcia praktyczne. Zostanie również zakupiony sprzęt do wyposażenia pracowni.
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.
Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.
Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu
- Podstawy prawne gospodarki przestrzennej
- Kataster wielozadaniowy
- Leśnictwo w Gospodarce przestrzennej
- Nowa specjalizacja + nachylenia specjalizacyjne
- Specjalizacja Planowanie przestrzeni i nachylenia specjalizacyjne z nią związane
- Teledetekcja i fotogrametria
- Systemy Informacji Przestrzennej
- Rysunek inżynierski
- Techniki inwentaryzacji
- Geodezja i kartografia
- Podstawy programowania
- Urbanistyka
Zadanie 7
Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Leśnictwo (I stopień)
Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Leśnictwo (I stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach studiów zostaną wprowadzone m.in. zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zajęcia praktyczne (obsługa systemów mikroskopowych, laserów VR, skanerów i in.). Zostaną również zakupione narzędzia do digitalizacji treści dydaktycznych czy sprzęt do pomiaru danych.
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.
Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.
Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu
- Dendrometria
- Nauka o Produkcyjności Lasu
- Katedra Urządzania Lasu, Dendrometrii i Ekonomiki Leśnictwa, Zakład Dendrometrii i Produkcyjności Lasu: akumulacja węgla w ekosystemach leśnych (Fakultet)
- Dendrometria i nauka o produkcyjności lasu (Zajęcia specjalizacyjne)
- Las i jego funkcje jako produkt turystyczny (Fakultet)
- Fitosocjologia
- Klucz do rozpoznania gatunku (Fakultet)
- Botanika leśna z fitosocjologią (Zajęcia specjalizacyjne)
- Gospodarka Łowiecka
- Metody oceny liczebności kręgowców (fakultet)
- Zoologia leśna i gospodarka łowiecka (zajęcia specjalizacyjne)
- Fitopatologia leśna
- Systemy Informacji Przestrzennej
- Samodzielny Zakład Geomatyki i Gospodarki Przestrzennej: Elementy kartoznawstwa (Fakultet)
- Samodzielny Zakład Geomatyki i Gospodarki Przestrzennej: Współczesne systemy pomiarowe w leśnictwie (Zajęcia specjalizacyjne)
- Samodzielny Zakład Geomatyki i Gospodarki Przestrzennej: Technologie skaningu laserowego (Zajęcia specjalizacyjne)
- Samodzielny Zakład Geomatyki i Gospodarki Przestrzennej: Technologie skaningu laserowego (Zajęcia specjalizacyjne)
- Samodzielny Zakład Geomatyki i Gospodarki Przestrzennej: Technologie skaningu laserowego (Zajęcia specjalizacyjne)
- Hodowla lasu
Zadanie 8
Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Weterynaria
Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Weterynaria z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach kierunku studiów zostaną wprowadzone zajęcia praktyczne w Skill Labie, który będzie wyposażony w modele anatomiczne zwierząt i symulatory weterynaryjne do rozwoju umiejętności klinicznych procedur diagnostycznych, podstawowych zabiegów chirurgicznych i oceny topografii narządów. Pozwoli to na zwiększenie umiejętności praktycznych studentów i studentek oraz zwiększy dobrostanu zwierząt dydaktycznych.
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.
Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.
Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu
- Anatomia zwierząt
- Anatomia porównawcza
- Anatomia topograficzna
- Diagnostyka kliniczna i laboratoryjna
- Chirurgia ogólna i anestezjologia
- Badanie zwierząt rzeźnych i mięsa
Zadanie 9
Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Logistyka (II stopień).
Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunkach Logistyka (II stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach toku studiów zostaną przeprowadzone zajęcie z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) przy wykorzystaniu symulatora wózka widłowego. Zostaną również zakupione systemy m. in. do zarządzania transportem, optymalizacji logistyki terminali przeładunkowych, wspierania procesów biznesowych -zarzadzanie procesami i elektronicznym obiegiem dokumentacji. Dodatkowo będzie możliwość uzyskania mikropoświadczenia w zależności od wybranej ścieżki.
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych szkoleniach zawodowych.
Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.
Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu
- Rachunek kosztów działań logistycznych
- Agrologistyka
- Nowoczesne technologie informatyczne w logistyce
- Magazyny i ich wyposażenie
- Gospodarka elektroniczna w logistyce
- Zarządzanie logistyczne
- Spedycja
- Infrastruktura transportu
- Gospodarka magazynowa i opakowania
- Dokumentacja logistyczna
- Badania operacyjne i teoria optymalizacji
- Współczesne nurty w logistyce
Zadanie 10
Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Meblarstwo (I stopień)
Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Meblarstwa (I stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach kierunku studiów przeprowadzone zostaną przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zajęcia praktyczne. Ponadto, by podnieść umiejętności praktyczne studentów zostaną zakupione narzędzia oraz materiały eksploatacyjne do Pracowni Modelarni (pracownia do robienia modeli i makiet mebli) oraz Pracowni Rysunku.
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.
Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.
Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu
- Zarządzanie produktywnością przedsiębiorstwa
- Analiza instrumentalna w meblarstwie
- Urządzenia transportowe i produkcyjne w meblarstwie
- Podstawy technologii tworzyw drzewnych
- Systemy APS
- Rysunek studyjny
- Podstawowe obrabiarki stolarskie
- Hydrotermiczna i plastyczna obróbka drewna
Zadanie 11
Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Technologia Drewna (I i II stopnia)
Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Technologia Drewna (I i II stopnia) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach toku studiów przeprowadzone zostaną przeprowadzone dodatkowo zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zajęcia praktyczne.
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz
w do kierunku studiów dopasowanych szkoleniach zawodowych.
Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.
Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu na kierunku Technologia Drewna I stopnia
- Pierwiastkowy przerób drewna
- Podstawy technologii tworzyw drzewnych
- Konstrukcje drewniane
- Eksploatacja elektronarzędzi
- Hydrotermiczna obróbka drewna
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu na kierunku Technologia Drewna II stopnia
- Ekonomika i inwestowanie
- Budownictwo drewniane
- Suszarnictwo
Zadanie 12
Nowy program kształcenia na kierunku Meblarstwo (II stopnia).
Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji i dalszego rozwoju istniejącego programu kształcenia na kierunku Modelarstwo (II stopnia). Modyfikacja programu pozwoli uatrakcyjnić kierunek studiów poprzez dostosowanie go do potrzeb branży meblarskiej.
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.
Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.
Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu
- Budowanie wizerunku marki i firmy
- Badanie rynku i zachowań konsumenckich
- Mikroklimat pomieszczeń użytkowych
- Analityka inwestycyjna
- Komputerowe wspomaganie CAE
- Lean management
- Drewno egzotyczne w meblarstwie
Zadanie 13
Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Architektura Krajobrazu (I stopień)
Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Architektura Krajobrazu (I stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach studiów zostaną wprowadzone m.in. zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne. Ponadto, zakupione zostaną licencje dla programu przeznaczonego m.in. do projektowania graficznego, montażu filmowego, animacji, renderowania (czyli tworzenia obrazu z danych 3D, który nie wymaga ingerencji człowieka).
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.
Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.
Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu
- Podstawy Systemów Informacji Geograficznej
- Partycypacja społeczna
- Kosztorysowanie
- Budowa o.a.k. 1
- Grafika inżynierska 2
- Projektowanie o.a.k. 1/ogród przydomowy i przestrzeń publiczna
- Krajobraz i zwierzęta
- Fitosocjologia stosowana
- Projektowanie o.a.k. 2/bulwary, promenady
- Historia sztuki ogrodowej
Zadanie 14
Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Ochrona Środowiska (I stopień)
Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji i dalszego rozwoju istniejącego programu kształcenia na kierunku Ochrona Środowiska (I stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. Modyfikacja programu pozwoli uatrakcyjnić kierunek studiów i pozwoli na dostosowanie do potrzeb branży poprzez zakup dronów, które będą wykorzystywane przez studentów w ramach zajęć. Ponadto, zakupione oprogramowanie PIX4Dmapper posłuży do obsługi pozyskanych danych z dronów do celów dydaktycznych.
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.
Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.
Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu
- Systemy informacji przestrzennej
- Podstawy Infrastruktury Technicznej
- Fitosocjologia stosowana
- Zagrożenia i techniki ochrony Hydrosfery
- Teledetekcja Środowiska
- Inwentaryzacja i waloryzacja przyrodnicza
- Geologia i geomorfologia stosowana
Zadanie 15
Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Inżynieria Środowiska (I stopnia) i Inżynieria Środowiska (II stopnia)
Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji i dalszego rozwoju istniejących programów kształcenia na kierunkach Inżynieria Środowiska (I stopnia) i Inżynieria Środowiska (II stopnia) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach modyfikacji zostaną wprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne.
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.
Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.
Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu
- Wentylacja i klimatyzacja
- System Informacji Przestrzennej
- Technologie lotnicze i satelitarne w monitoringu obszarów
- Modelowanie zlewni zurbanizowanej
- Technologia ścieków
- Mechanika i wytrzymałość materiałów II
- Budownictwo ogólne
- Konstrukcje żelbetowe
- Konstrukcje metalowe
- Problemy środowiskowe miast
- Podstawy BIM
- Zarządzanie środowiskiem
- Chemia w inżynierii środowiska
- Inżynieria rzeczna
- Unieszkodliwianie osadów ściekowych
Zadanie 16
Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Inżynieria i Gospodarka Wodna (I stopnia)
W ramach zadania zostaną przeprowadzone działania polegające na modyfikacji kierunku Inżynieria i Gospodarka Wodna (I stopnia) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach zadania zostaną wprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne. Planowany do zakupienia program umożliwiajacy nabycie umiejętności praktycznych w ramach ćwiczeń komputerowych z przedmiotów modułu geotechniczno-hydrologicznego.
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.
Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.
Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu
- Systemy informacji przestrzennej
- Mechanika budowli i wytrzymałość materiałów
- Materiały budowlane
- Budownictwo ziemne
- Fundamentowanie
- Konstrukcje żelbetowe i metalowe
- Budownictwo wodne
- Technologia i kosztorysowanie
- Ochrona przed powodzią
- Oddziaływanie obiektów wodnych na środowisko
- Zbiorniki retencyjne
- Nowy przedmiot związany z postępowaniami środowiskowymi, aspektami formalno-prawnymi obiektów hydrotechnicznych
Zadanie 17
Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Budownictwo (I stopnia)
Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji i dalszego rozwoju istniejących programów kształcenia na kierunku Budownictwo (I stopnia) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach modyfikacji zostaną wprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne. Zostaną również zakupiony program do projektowania i kosztorysowania. Natomiast, zakupiony sprzęt do zajęć praktycznych pozowali na zwiększenie umiejętności praktycznych oceny i analizy procesu inwestycyjnego w budownictwie projektów infrastrukturalnych i przemysłowych.
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.
Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.
Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu
- Organizacja procesu budowlanego
- Mechanika gruntów
- Metody obliczeniowe
- Technologia i mechanizacja robót budowlanych
- Konstrukcje metalowe
- Budownictwo komunikacyjne
- Budownictwo ogólne
- Konstrukcje betonowe
- Technologia betonu
- Materiały budowlane
- Konstrukcje drewniane
- Fundamentowanie
Zadanie 18
Realizacja dodatkowych elementów kształcenia podnoszących kompetencje studentów/ek studiujących ma 14 -stu modyfikowanych kierunkach na potrzeby gospodarki – STAŻE
Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia płatnych staży zawodowych dla studentów po 2. roku studiów modyfikowanych, które będą miały na celu rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy. Realizacja staży wyposaży absolwentów w rozwój kompetencji praktycznych i zawodowych jak również umożliwi wykorzystanie nowych technologii.
PRODUKTY - Materiały Dydaktyczne dla Przedmiotu
- Materiały stażowe
- Materiały stażowe
Zadanie 19
Realizacja dodatkowych elementów kształcenia podnoszących kompetencje studentów/ek studiujących ma 14-stu modyfikowanych kierunkach na potrzeby gospodarki – SZKOLENIA
W ramach zadnia studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiające rozwiniecie kompetencji miękkich tj: kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie, zarządzanie czasem, adaptacyjność, umiejętność uczenia się, zdolność do rozwiązywania konfliktów, podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów i umiejętności negocjacyjne oraz kompetencji zawodowych, cyfrowych i zielonych.
PRODUKTY - Materiały dydaktyczne ze szkoleń
- Szkolenie z kompetencji 4K: KREATYWNOŚĆ, KOOPERACJA, KOMUNIKATYWNOŚĆ, KRYTYCZNE MYŚLENIE – obligatoryjne dla 756 UP modyfikowanych PK na potrzeby gospodarki – SZKOLENIA
- Szkolenie 4K – kompetencje przyszłości
- Szkolenia zawodowe dodatkowe dla studentów/ek modyfikowanych PK: K1 i K2
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.
- Szkolenia zawodowe dodatkowe dla studentów/ek modyfikowanych PK: K3
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.
- Szkolenia zawodowe dodatkowe dla studentów/ek modyfikowanych PK: K4
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.
- Szkolenia zawodowe dodatkowe dla studentów/ek modyfikowanych PK: K5-K8
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.
- Szkolenia zawodowe dodatkowe dla studentów/ek modyfikowanych PK: K9-K12
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.
- Szkolenia zawodowe dodatkowe dla studentów/ek modyfikowanych PK: K13 i K14
- Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Priorytet 1 Umiejętności, Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym


Treści publikowane w serwisie są udostępniane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa CC BY 4.0
