Zadania i produkty projektu

Zadanie 1

Rozwój kompetencji obligatoryjnych kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na 14-stu modyfikowanych kierunkach na potrzeby gospodarki

Zadanie obejmuje wsparcie i rozwój kompetencji kadry dydaktycznej, które przyczyni się do zwiększenia efektywność procesu uczenia i nauczania, ale także podniesie jego atrakcyjność. Działanie zakłada przeprowadzenie szkoleń z zakresu wykorzystania nowoczesnych metod kształcenia (np. AI, VR/AR, grywalizacji), podniesienia kompetencji cyfrowych i interpersonalnych oraz rozwoju świadomości na rzecz zielonej transformacji.

  1. Szkolenie z zakresu KOMPETENCJI CYFROWYCH
    • Sztuczna inteligencja – wsparcie w pracy naukowca
    • AI w pracy nauczyciela akademickiego
    • Narzędzia statystyczne dla dydaktyków i komputerowa analiza danych jakościowych
  2. Szkolenie z zakresu rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz ZIELONEJ TRANSFORMACJI
    • Integrowanie zasad zrównoważonego rozwoju na uczelni wyższej
    • Zrównoważone innowacje
  3. Warsztaty z umiejętności KOMUNIKACJI MIĘDZYPOKOLENIOWEJ
    • Komunikacja międzypokoleniowa na uczelni wyższej
    • Nowoczesne metody nauczania na uczelni wyższej

Zadanie 2

Rozwój kompetencji dodatkowych kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na 14-stu modyfikowanych programach kształcenia

Zadanie obejmuje wsparcie i rozwój kompetencji kadry dydaktycznej, które przyczyni się do zwiększenia efektywność procesu uczenia i nauczania, ale także podniesie jego atrakcyjność. Działanie zakłada przeprowadzenie szkoleń z zakresu wykorzystania nowoczesnych metod kształcenia (np. AI, VR/AR, grywalizacji), podniesienia kompetencji cyfrowych i interpersonalnych oraz rozwoju świadomości na rzecz zielonej transformacji.

    1. Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K1_Gospodarka przestrzenna I st. i K2_Leśnictwo I st.
      • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
    2. Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K3_Weterynaria (jednolite)
      • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
    3. Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K4_Logistyka II st.
      • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
    4. Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K5_Meblarstwo I st., K6_Technologii Drewna I, K7_Technologii Drewna II st.,K8_Meblarstwo II st.
      • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
    5. Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K9_Architektura Krajobrazu I st., K10_Ochrona środowiska I st., K11_ Inżynieria Środowiska I st., K12_ Inżynieria Środowiska II st.
      • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
    6. Szkolenia MERYTORYCZNE dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunku K13_ Inżynieria i Gospodarka Wodna I st., K14_Budownictwo I st.
      • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.

Zadanie 3

Rozwój kompetencji kadry zaangażowanej w procesu kształcenia na 14-stu modyfikowanych programach kształcenia – STAŻE

Zadanie obejmuje organizacje zagranicznych, dwutygodniowych staży dla kadry akademickiej zaangażowanej w kształcenie na 14-modyfikowanych kierunkach. Planowane staże będą komplementarne do organizowanych szkoleń. W trakcie stażu dydaktycy poszerzą swoja wiedzę z zakresu nowoczesnych metod nauki oraz metodyki kształcenia interaktywnego, które angażuje oraz motywuje młode pokolenie do nauki. Staże będę przeprowadzane w wiodących zagranicznych ośrodkach dydaktyczno-naukowych.

  1. Materiały stażowe 1
  2. Materiały stażowe 2

Zadanie 4

Realizacja działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki

Zadanie obejmuje działania prowadzące do rekrutacji świadomych kandydatek/ów i przeciwdziałaniu zjawisku drop out (rezygnacji z podjętego kierunku studiów przed uzyskaniem dyplomu). Realizacja zadania odbędzie się we współpracy ze szkołami ponadpodstawowymi dzięki czemu kandydaci/tki będą mogli/ły wziąć udział w webinariach, które zapoznają ich/je z interesujących ich kierunków szkoły wyższej. Zostaną również przygotowane otwarte laboratoria podczas których kadydaci/tki będą mogli zapoznać się z równymi dziedzinami nauki oraz poznać atmosferę uczelni. Natomiast, dzięki zorganizowanym zajęciom wyrównawczym z matematyki, fizyki i chemii studenci/tki 1 roku nie będą mieli problemów z zaliczeniem przedmiotów.

 

Ponadto, w ramach zadania uczestnicy projektu będą mogli skorzystać z doradztwa psychologicznego oraz coacha/doradcy zawodowego, który pomoże im przy podejmowaniu ważnych decyzji edukacyjnych i zawodowych.

Zadanie 5

Laboratorium VR dla modyfikowanych programów kształcenia

Zadanie obejmuje utworzenie dwóch nowoczesnych wirtualnych laboratoriów w technologii Virtual Reality (VR), które będą służyły do realizacji modyfikowanych programów kształcenia. Dzięki cyfryzacji merytorycznych treści, stworzymy interaktywne środowisko nauki, które przyczyni się do znacznego zwiększenia efektywności procesu dydaktycznego. Uczestnicy będą mieli szansę na zdobycie wiedzy w nowatorski sposób, co podniesie atrakcyjność nauki i zainspiruje ich do eksploracji tematyki w zupełnie nowym wymiarze oraz zdobycia kluczowych kompetencji oczekiwanych przez pracodawców.

 

Ponadto zostanie zakupiony sprzęt potrzebny do wdrożenia i prowadzenia zajęć oraz do nagrywania filmów tworzących VR. Pozwoli to na tworzenie nowych materiałów dydaktycznych dopasowanych do przyszłych modyfikacji programów kształcenia oraz uatrakcyjni powstałe zajęcia.

Laboratorium symulacji z elementami wirtualnej rzeczywistości (VR) to innowacyjna przestrzeń dydaktyczna, w której nauka staje się interaktywna, immersyjna i realistyczna. Nowo powstające laboratorium umożliwi studentom bezpieczne i praktyczne zdobywanie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności w środowiskach zbliżonych do rzeczywistych – bez konieczności opuszczania uczelni.

💡 Co wyróżnia laboratorium?

  • Zastosowanie technologii VR – studenci zanurzają się w wirtualnych środowiskach dopasowanych do kierunku studiów.
  • Stanowiska interaktywne – możliwość przenoszenia użytkownika do świata wirtualnego pozwala na realistyczne symulacje działań praktycznych.
  • Wysokiej klasy sprzęt VR – gogle, kontrolery oraz oprogramowanie edukacyjne nowej generacji.
  • Wsparcie interdyscyplinarne – przestrzeń przeznaczona dla wielu kierunków.

🎯 Cele laboratorium:

  • rozwijanie kompetencji technicznych i przestrzennych,
  • analiza procesów i zjawisk w skali 1:1,
  • nauka poprzez doświadczenie i interakcję,
  • zwiększenie zaangażowania i efektywności nauczania.

📚 Dzięki laboratorium studenci będą mogli przeprowadzać symulacje procesów technologicznych, analizować przestrzenie produkcyjne, oceniać układy funkcjonalne, podejmować decyzje strategiczne, a nawet eksplorować naturalne ekosystemy – wszystko w kontrolowanym, cyfrowym świecie.

Studio VR to nowoczesna przestrzeń technologiczna, która powstaje z myślą o wsparciu edukacji, badań i kreatywnego rozwoju z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości. Wyposażone w zaawansowany sprzęt VR, systemy do nagrań 360°, stanowiska developerskie oraz wysokiej klasy sprzęt, m.in. drukarka 3D oraz skaner, gogle VR i wiele innych. Studio umożliwia tworzenie, testowanie i prezentowanie interaktywnych doświadczeń edukacyjnych i symulacyjnych.

🎯 Główne cele studia VR:

  • Wspieranie dydaktyki poprzez immersyjne środowiska edukacyjne,
  • Rozwijanie nowoczesnych kompetencji cyfrowych u studentów i pracowników naukowych,
  • Tworzenie zaawansowanych materiałów szkoleniowych, gier symulacyjnych i spacerów wirtualnych,
  • Umożliwienie interdyscyplinarnej współpracy nad projektami łączącymi naukę, technologię i sztukę.

🛠️ Na wyposażeniu studia znajdą się m.in.:

  • Gogle VR,
  • Kamery 360° do rejestracji materiałów w terenie,
  • Komputery z oprogramowaniem do tworzenia treści VR,
  • Green screen do nagrań interaktywnych,
  • Stanowiska VR do użytku w różnych przestrzeniach dydaktycznych.

💡 Dla kogo?
Studio VR skierowane jest do studentów, wykładowców, badaczy oraz zespołów projektowych, którzy chcą wykorzystywać wirtualną rzeczywistość w edukacji, nauce i popularyzacji wiedzy.

Tworzone Laboratorium VR to innowacyjna przestrzeń dydaktyczna, w pełni poświęcona edukacji z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości. To miejsce, w którym nauka staje się doświadczeniem – immersyjnym, angażującym i realistycznym.

🎓 Dlaczego VR?
Technologia wirtualnej rzeczywistości umożliwia studentom nie tylko eksplorację trudno dostępnych miejsc i obserwację złożonych procesów, ale także uczestnictwo w wirtualnych spacerach edukacyjnych. Dzięki nim można przenieść się do wnętrza zakładów produkcyjnych, obiektów przyrodniczych, historycznych czy technicznych – bez wychodzenia z sali.

💡 Co oferuje laboratorium?

  • Profesjonalne stanowiska z goglami VR, kontrolerami.
  • Dostęp do specjalistycznych aplikacji edukacyjnych oraz wirtualnych spacerów 360° i 3D, przygotowanych z myślą o różnych kierunkach studiów.
  • Przestrzeń do prowadzenia zajęć, szkoleń, analiz przestrzennych i projektów.

🎯 Główne cele laboratorium:

  • Ułatwienie zrozumienia złożonych zjawisk i struktur dzięki ich realistycznej wizualizacji.
  • Rozwijanie kompetencji cyfrowych, przestrzennych i decyzyjnych studentów.
  • Wspieranie aktywnego, doświadczeniowego uczenia się poprzez interakcję z cyfrowym środowiskiem.
  • Poszerzenie perspektywy edukacyjnej dzięki spacerom wirtualnym – w lesie, hali produkcyjnej, parku historycznym czy laboratorium.
Kliknij aby powiększyć

Zadanie 6

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Gospodarka przestrzenna (I stopień)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku gospodarka przestrzenna (I stopień) z udziałem i w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach toku studiów zostaną przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zajęcia praktyczne. Zostanie również zakupiony sprzęt do wyposażenia pracowni.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Podstawy prawne gospodarki przestrzennej
  2. Kataster wielozadaniowy
  3. Leśnictwo w Gospodarce przestrzennej
  4. Nowa specjalizacja + nachylenia specjalizacyjne
  5. Specjalizacja Planowanie przestrzeni i nachylenia specjalizacyjne z nią związane
  6. Teledetekcja i fotogrametria
  7. Systemy Informacji Przestrzennej
  8. Rysunek inżynierski
  9. Techniki inwentaryzacji
  10. Geodezja i kartografia
  11. Podstawy programowania
  12. Urbanistyka

Zadanie 7

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Leśnictwo (I stopień)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Leśnictwo (I stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach studiów zostaną wprowadzone m.in. zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zajęcia praktyczne (obsługa systemów mikroskopowych, laserów VR, skanerów i in.). Zostaną również zakupione narzędzia do digitalizacji treści dydaktycznych czy sprzęt do pomiaru danych.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Dendrometria
  2. Nauka o Produkcyjności Lasu
  3. Katedra Urządzania Lasu, Dendrometrii i Ekonomiki Leśnictwa, Zakład Dendrometrii i Produkcyjności Lasu: akumulacja węgla w ekosystemach leśnych (Fakultet)
  4. Dendrometria i nauka o produkcyjności lasu (Zajęcia specjalizacyjne)
  5. Las i jego funkcje jako produkt turystyczny (Fakultet)
  6. Fitosocjologia
  7. Klucz do rozpoznania gatunku (Fakultet)
  8. Botanika leśna z fitosocjologią (Zajęcia specjalizacyjne)
  9. Gospodarka Łowiecka
  10. Metody oceny liczebności kręgowców (fakultet)
  11. Zoologia leśna i gospodarka łowiecka (zajęcia specjalizacyjne)
  12. Fitopatologia leśna
  13. Systemy Informacji Przestrzennej
  14. Samodzielny Zakład Geomatyki i Gospodarki Przestrzennej: Elementy kartoznawstwa (Fakultet)
  15. Samodzielny Zakład Geomatyki i Gospodarki Przestrzennej: Współczesne systemy pomiarowe w leśnictwie (Zajęcia specjalizacyjne)
  16. Samodzielny Zakład Geomatyki i Gospodarki Przestrzennej: Technologie skaningu laserowego (Zajęcia specjalizacyjne)
  17. Samodzielny Zakład Geomatyki i Gospodarki Przestrzennej: Technologie skaningu laserowego (Zajęcia specjalizacyjne)
  18. Samodzielny Zakład Geomatyki i Gospodarki Przestrzennej: Technologie skaningu laserowego (Zajęcia specjalizacyjne)
  19. Hodowla lasu

Zadanie 8

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Weterynaria

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Weterynaria z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach kierunku studiów zostaną wprowadzone zajęcia praktyczne w Skill Labie, który będzie wyposażony w modele anatomiczne zwierząt i symulatory weterynaryjne do rozwoju umiejętności klinicznych procedur diagnostycznych, podstawowych zabiegów chirurgicznych i oceny topografii narządów. Pozwoli to na zwiększenie umiejętności praktycznych studentów i studentek oraz zwiększy dobrostanu zwierząt dydaktycznych.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Anatomia zwierząt
  2. Anatomia porównawcza
  3. Anatomia topograficzna
  4. Diagnostyka kliniczna i laboratoryjna
  5. Chirurgia ogólna i anestezjologia
  6. Badanie zwierząt rzeźnych i mięsa

Zadanie 9

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Logistyka (II stopień).

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunkach Logistyka (II stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach toku studiów zostaną przeprowadzone zajęcie z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) przy wykorzystaniu symulatora wózka widłowego. Zostaną również zakupione systemy m. in. do zarządzania transportem, optymalizacji logistyki terminali przeładunkowych, wspierania procesów biznesowych -zarzadzanie procesami i elektronicznym obiegiem dokumentacji. Dodatkowo będzie możliwość uzyskania mikropoświadczenia w zależności od wybranej ścieżki.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Rachunek kosztów działań logistycznych
  2. Agrologistyka
  3. Nowoczesne technologie informatyczne w logistyce
  4. Magazyny i ich wyposażenie
  5. Gospodarka elektroniczna w logistyce
  6. Zarządzanie logistyczne
  7. Spedycja
  8. Infrastruktura transportu
  9. Gospodarka magazynowa i opakowania
  10. Dokumentacja logistyczna
  11. Badania operacyjne i teoria optymalizacji
  12. Współczesne nurty w logistyce

Zadanie 10

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Meblarstwo (I stopień)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Meblarstwa (I stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach kierunku studiów przeprowadzone zostaną przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zajęcia praktyczne. Ponadto, by podnieść umiejętności praktyczne studentów zostaną zakupione narzędzia oraz materiały eksploatacyjne do Pracowni Modelarni (pracownia do robienia modeli i makiet mebli) oraz Pracowni Rysunku.

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Zarządzanie produktywnością przedsiębiorstwa
  2. Analiza instrumentalna w meblarstwie
  3. Urządzenia transportowe i produkcyjne w meblarstwie
  4. Podstawy technologii tworzyw drzewnych
  5. Systemy APS
  6. Rysunek studyjny
  7. Podstawowe obrabiarki stolarskie
  8. Hydrotermiczna i plastyczna obróbka drewna

Zadanie 11

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Technologia Drewna (I i II stopnia)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Technologia Drewna (I i II stopnia) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach toku studiów przeprowadzone zostaną przeprowadzone dodatkowo zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zajęcia praktyczne.

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz
w do kierunku studiów dopasowanych szkoleniach zawodowych.

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Pierwiastkowy przerób drewna
  2. Podstawy technologii tworzyw drzewnych
  3. Konstrukcje drewniane
  4. Eksploatacja elektronarzędzi
  5. Hydrotermiczna obróbka drewna
  1. Ekonomika i inwestowanie
  2. Budownictwo drewniane
  3. Suszarnictwo

Zadanie 12

Nowy program kształcenia na kierunku Meblarstwo (II stopnia).

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji i dalszego rozwoju istniejącego programu kształcenia na kierunku Modelarstwo (II stopnia). Modyfikacja programu pozwoli uatrakcyjnić kierunek studiów poprzez dostosowanie go do potrzeb branży meblarskiej.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Budowanie wizerunku marki i firmy
  2. Badanie rynku i zachowań konsumenckich
  3. Mikroklimat pomieszczeń użytkowych
  4. Analityka inwestycyjna
  5. Komputerowe wspomaganie CAE
  6. Lean management
  7. Drewno egzotyczne w meblarstwie

Zadanie 13

Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Architektura Krajobrazu (I stopień)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Architektura Krajobrazu (I stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach studiów zostaną wprowadzone m.in. zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne. Ponadto, zakupione zostaną licencje dla programu przeznaczonego m.in. do projektowania graficznego, montażu filmowego, animacji, renderowania (czyli tworzenia obrazu z danych 3D, który nie wymaga ingerencji człowieka).

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Podstawy Systemów Informacji Geograficznej
  2. Partycypacja społeczna
  3. Kosztorysowanie
  4. Budowa o.a.k. 1
  5. Grafika inżynierska 2
  6. Projektowanie o.a.k. 1/ogród przydomowy i przestrzeń publiczna
  7. Krajobraz i zwierzęta
  8. Fitosocjologia stosowana
  9. Projektowanie o.a.k. 2/bulwary, promenady
  10. Historia sztuki ogrodowej
  11.  

Zadanie 14

Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Ochrona Środowiska (I stopień)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji i dalszego rozwoju istniejącego programu kształcenia na kierunku Ochrona Środowiska (I stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. Modyfikacja programu pozwoli uatrakcyjnić kierunek studiów i pozwoli na dostosowanie do potrzeb branży poprzez zakup dronów, które będą wykorzystywane przez studentów w ramach zajęć. Ponadto, zakupione oprogramowanie PIX4Dmapper posłuży do obsługi pozyskanych danych z dronów do celów dydaktycznych.

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Systemy informacji przestrzennej
  2. Podstawy Infrastruktury Technicznej
  3. Fitosocjologia stosowana
  4. Zagrożenia i techniki ochrony Hydrosfery
  5. Teledetekcja Środowiska
  6. Inwentaryzacja i waloryzacja przyrodnicza
  7. Geologia i geomorfologia stosowana

Zadanie 15

Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Inżynieria Środowiska (I stopnia) i Inżynieria Środowiska (II stopnia)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji i dalszego rozwoju istniejących programów kształcenia na kierunkach Inżynieria Środowiska (I stopnia) i Inżynieria Środowiska (II stopnia) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach modyfikacji zostaną wprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Wentylacja i klimatyzacja
  2. System Informacji Przestrzennej
  3. Technologie lotnicze i satelitarne w monitoringu obszarów
  4. Modelowanie zlewni zurbanizowanej
  5. Technologia ścieków
  6. Mechanika i wytrzymałość materiałów II
  7. Budownictwo ogólne
  8. Konstrukcje żelbetowe
  9. Konstrukcje metalowe
  10. Problemy środowiskowe miast
  11. Podstawy BIM
  12. Zarządzanie środowiskiem
  13. Chemia w inżynierii środowiska
  14. Inżynieria rzeczna
  15. Unieszkodliwianie osadów ściekowych
  16.  

Zadanie 16

Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Inżynieria i Gospodarka Wodna (I stopnia)

W ramach zadania zostaną przeprowadzone działania polegające na modyfikacji kierunku Inżynieria i Gospodarka Wodna (I stopnia) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach zadania zostaną wprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne. Planowany do zakupienia program umożliwiajacy nabycie umiejętności praktycznych w ramach ćwiczeń komputerowych z przedmiotów modułu geotechniczno-hydrologicznego.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Systemy informacji przestrzennej
  2. Mechanika budowli i wytrzymałość materiałów
  3. Materiały budowlane
  4. Budownictwo ziemne
  5. Fundamentowanie
  6. Konstrukcje żelbetowe i metalowe
  7. Budownictwo wodne
  8. Technologia i kosztorysowanie
  9. Ochrona przed powodzią
  10. Oddziaływanie obiektów wodnych na środowisko
  11. Zbiorniki retencyjne
  12. Nowy przedmiot związany z postępowaniami środowiskowymi, aspektami formalno-prawnymi obiektów hydrotechnicznych
  13.  

Zadanie 17

Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Budownictwo (I stopnia)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji i dalszego rozwoju istniejących programów kształcenia na kierunku Budownictwo (I stopnia) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach modyfikacji zostaną wprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne. Zostaną również zakupiony program do projektowania i kosztorysowania. Natomiast, zakupiony sprzęt do zajęć praktycznych pozowali na zwiększenie umiejętności praktycznych oceny i analizy procesu inwestycyjnego w budownictwie projektów infrastrukturalnych i przemysłowych.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Organizacja procesu budowlanego
  2. Mechanika gruntów
  3. Metody obliczeniowe
  4. Technologia i mechanizacja robót budowlanych
  5. Konstrukcje metalowe
  6. Budownictwo komunikacyjne
  7. Budownictwo ogólne
  8. Konstrukcje betonowe
  9. Technologia betonu
  10. Materiały budowlane
  11. Konstrukcje drewniane
  12. Fundamentowanie
  13.  

Zadanie 18

Realizacja dodatkowych elementów kształcenia podnoszących kompetencje studentów/ek studiujących ma 14 -stu modyfikowanych kierunkach na potrzeby gospodarki – STAŻE

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia płatnych staży zawodowych dla studentów po 2. roku studiów modyfikowanych, które będą miały na celu rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy. Realizacja staży wyposaży absolwentów w rozwój kompetencji praktycznych i zawodowych jak również umożliwi wykorzystanie nowych technologii.

  1. Materiały stażowe
  2. Materiały stażowe

Zadanie 19

Realizacja dodatkowych elementów kształcenia podnoszących kompetencje studentów/ek studiujących ma 14-stu modyfikowanych kierunkach na potrzeby gospodarki – SZKOLENIA

W ramach zadnia studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiające rozwiniecie kompetencji miękkich tj: kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie, zarządzanie czasem, adaptacyjność, umiejętność uczenia się, zdolność do rozwiązywania konfliktów, podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów i umiejętności negocjacyjne oraz kompetencji zawodowych, cyfrowych i zielonych.

  1. Szkolenie z kompetencji 4K: KREATYWNOŚĆ, KOOPERACJA, KOMUNIKATYWNOŚĆ, KRYTYCZNE MYŚLENIE – obligatoryjne dla 756 UP modyfikowanych PK na potrzeby gospodarki – SZKOLENIA
    • Szkolenie 4K – kompetencje przyszłości
  2. Szkolenia zawodowe dodatkowe dla studentów/ek modyfikowanych PK: K1 i K2
    • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.
  3. Szkolenia zawodowe dodatkowe dla studentów/ek modyfikowanych PK: K3
    • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.
  4. Szkolenia zawodowe dodatkowe dla studentów/ek modyfikowanych PK: K4
    • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.
  5. Szkolenia zawodowe dodatkowe dla studentów/ek modyfikowanych PK: K5-K8
    • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.
  6. Szkolenia zawodowe dodatkowe dla studentów/ek modyfikowanych PK: K9-K12
    • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.
  7. Szkolenia zawodowe dodatkowe dla studentów/ek modyfikowanych PK: K13 i K14
    • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Priorytet 1 Umiejętności, Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym

Treści publikowane w serwisie są udostępniane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa CC BY 4.0