Zadania projektu

Zadanie 1

Rozwój kompetencji obligatoryjnych kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na 14-stu modyfikowanych kierunkach na potrzeby gospodarki

Zadanie obejmuje wsparcie i rozwój kompetencji kadry dydaktycznej, które przyczyni się do zwiększenia efektywność procesu uczenia i nauczania, ale także podniesie jego atrakcyjność. Działanie zakłada przeprowadzenie szkoleń z zakresu wykorzystania nowoczesnych metod kształcenia (np. AI, VR/AR, grywalizacji), podniesienia kompetencji cyfrowych i interpersonalnych oraz rozwoju świadomości na rzecz zielonej transformacji.

Zadanie 2

Rozwój kompetencji dodatkowych kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na 14-stu modyfikowanych programach kształcenia

Zadanie obejmuje wsparcie i rozwój kompetencji kadry dydaktycznej, które przyczyni się do zwiększenia efektywność procesu uczenia i nauczania, ale także podniesie jego atrakcyjność. Działanie zakłada przeprowadzenie szkoleń z zakresu wykorzystania nowoczesnych metod kształcenia (np. AI, VR/AR, grywalizacji), podniesienia kompetencji cyfrowych i interpersonalnych oraz rozwoju świadomości na rzecz zielonej transformacji.

Zadanie 3

Rozwój kompetencji kadry zaangażowanej w procesu kształcenia na 14-stu modyfikowanych programach kształcenia – STAŻE

Zadanie obejmuje organizacje zagranicznych, dwutygodniowych staży dla kadry akademickiej zaangażowanej w kształcenie na 14-modyfikowanych kierunkach. Planowane staże będą komplementarne do organizowanych szkoleń. W trakcie stażu dydaktycy poszerzą swoja wiedzę z zakresu nowoczesnych metod nauki oraz metodyki kształcenia interaktywnego, które angażuje oraz motywuje młode pokolenie do nauki. Staże będę przeprowadzane w wiodących zagranicznych ośrodkach dydaktyczno-naukowych.

Zadanie 4

Realizacja działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki

Zadanie obejmuje działania prowadzące do rekrutacji świadomych kandydatek/ów i przeciwdziałaniu zjawisku drop out (rezygnacji z podjętego kierunku studiów przed uzyskaniem dyplomu). Realizacja zadania odbędzie się we współpracy ze szkołami ponadpodstawowymi dzięki czemu kandydaci/tki będą mogli/ły wziąć udział w webinariach, które zapoznają ich/je z interesujących ich kierunków szkoły wyższej. Zostaną również przygotowane otwarte laboratoria podczas których kadydaci/tki będą mogli zapoznać się z równymi dziedzinami nauki oraz poznać atmosferę uczelni. Natomiast, dzięki zorganizowanym zajęciom wyrównawczym z matematyki, fizyki i chemii studenci/tki 1 roku nie będą mieli problemów z zaliczeniem przedmiotów.

 

Ponadto, w ramach zadania uczestnicy projektu będą mogli skorzystać z doradztwa psychologicznego oraz coacha/doradcy zawodowego, który pomoże im przy podejmowaniu ważnych decyzji edukacyjnych i zawodowych.

Zadanie 5

Laboratorium VR dla modyfikowanych programów kształcenia

Zadanie obejmuje utworzenie dwóch nowoczesnych wirtualnych laboratoriów w technologii Virtual Reality (VR), które będą służyły do realizacji modyfikowanych programów kształcenia. Dzięki cyfryzacji merytorycznych treści, stworzymy interaktywne środowisko nauki, które przyczyni się do znacznego zwiększenia efektywności procesu dydaktycznego. Uczestnicy będą mieli szansę na zdobycie wiedzy w nowatorski sposób, co podniesie atrakcyjność nauki i zainspiruje ich do eksploracji tematyki w zupełnie nowym wymiarze oraz zdobycia kluczowych kompetencji oczekiwanych przez pracodawców.

 

Ponadto zostanie zakupiony sprzęt potrzebny do wdrożenia i prowadzenia zajęć oraz do nagrywania filmów tworzących VR. Pozwoli to na tworzenie nowych materiałów dydaktycznych dopasowanych do przyszłych modyfikacji programów kształcenia oraz uatrakcyjni powstałe zajęcia.

Zadanie 6

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Gospodarka przestrzenna (I stopień)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku gospodarka przestrzenna (I stopień) z udziałem i w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach toku studiów zostaną przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zajęcia praktyczne. Zostanie również zakupiony sprzęt do wyposażenia pracowni.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 7

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Leśnictwo (I stopień)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Leśnictwo (I stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach studiów zostaną wprowadzone m.in. zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zajęcia praktyczne (obsługa systemów mikroskopowych, laserów VR, skanerów i in.). Zostaną również zakupione narzędzia do digitalizacji treści dydaktycznych czy sprzęt do pomiaru danych.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 8

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Weterynaria

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Weterynaria z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach kierunku studiów zostaną wprowadzone zajęcia praktyczne w Skill Labie, który będzie wyposażony w modele anatomiczne zwierząt i symulatory weterynaryjne do rozwoju umiejętności klinicznych procedur diagnostycznych, podstawowych zabiegów chirurgicznych i oceny topografii narządów. Pozwoli to na zwiększenie umiejętności praktycznych studentów i studentek oraz zwiększy dobrostanu zwierząt dydaktycznych.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 9

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Logistyka (II stopień).

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunkach Logistyka (II stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach toku studiów zostaną przeprowadzone zajęcie z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) przy wykorzystaniu symulatora wózka widłowego. Zostaną również zakupione systemy m. in. do zarządzania transportem, optymalizacji logistyki terminali przeładunkowych, wspierania procesów biznesowych -zarzadzanie procesami i elektronicznym obiegiem dokumentacji. Dodatkowo będzie możliwość uzyskania mikropoświadczenia w zależności od wybranej ścieżki.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 10

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Meblarstwo (i stopień)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Meblarstwa (I stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach kierunku studiów przeprowadzone zostaną przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zajęcia praktyczne. Ponadto, by podnieść umiejętności praktyczne studentów zostaną zakupione narzędzia oraz materiały eksploatacyjne do Pracowni Modelarni (pracownia do robienia modeli i makiet mebli) oraz Pracowni Rysunku.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 11

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Technologia Drewna (I i II stopnia)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Technologia Drewna (I i II stopnia) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach toku studiów przeprowadzone zostaną przeprowadzone dodatkowo zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zajęcia praktyczne.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz
w do kierunku studiów dopasowanych szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 12

Nowy program kształcenia na kierunku Meblarstwo (II stopnia).

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji i dalszego rozwoju istniejącego programu kształcenia na kierunku Modelarstwo (II stopnia). Modyfikacja programu pozwoli uatrakcyjnić kierunek studiów poprzez dostosowanie go do potrzeb branży meblarskiej.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 13

Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Architektura Krajobrazu (I stopień)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Architektura Krajobrazu (I stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach studiów zostaną wprowadzone m.in. zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne. Ponadto, zakupione zostaną licencje dla programu przeznaczonego m.in. do projektowania graficznego, montażu filmowego, animacji, renderowania (czyli tworzenia obrazu z danych 3D, który nie wymaga ingerencji człowieka).

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 14

Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Architektura Krajobrazu (I stopień)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Architektura Krajobrazu (I stopień) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach studiów zostaną wprowadzone m.in. zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne. Ponadto, zakupione zostaną licencje dla programu przeznaczonego m.in. do projektowania graficznego, montażu filmowego, animacji, renderowania (czyli tworzenia obrazu z danych 3D, który nie wymaga ingerencji człowieka).

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 15

Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Inżynieria Środowiska (I stopnia) i Inżynieria Środowiska (II stopnia)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji i dalszego rozwoju istniejących programów kształcenia na kierunkach Inżynieria Środowiska (I stopnia) i Inżynieria Środowiska (II stopnia) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach modyfikacji zostaną wprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 16

Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Inżynieria i Gospodarka Wodna (I stopnia)

W ramach zadania zostaną przeprowadzone działania polegające na modyfikacji kierunku Inżynieria i Gospodarka Wodna (I stopnia) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach zadania zostaną wprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne. Planowany do zakupienia program umożliwiajacy nabycie umiejętności praktycznych w ramach ćwiczeń komputerowych z przedmiotów modułu geotechniczno-hydrologicznego.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 17

Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Budownictwo (I stopnia)

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji i dalszego rozwoju istniejących programów kształcenia na kierunku Budownictwo (I stopnia) z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach modyfikacji zostaną wprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz zostaną przeprowadzone zajęcia praktyczne. Zostaną również zakupiony program do projektowania i kosztorysowania. Natomiast, zakupiony sprzęt do zajęć praktycznych pozowali na zwiększenie umiejętności praktycznych oceny i analizy procesu inwestycyjnego w budownictwie projektów infrastrukturalnych i przemysłowych.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiających zdobycie kompetencji w zakresie 4K (kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie) oraz w dopasowanych do kierunku studiów szkoleniach zawodowych.

 

Ponadto, studenci i studentki będą mogli wziąć udział w płatnych stażach zawodowych po 2. roku studiów kierunków modyfikowanych, które pozwolą im na rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 18

Realizacja dodatkowych elementów kształcenia podnoszących kompetencje studentów/ek studiujących ma 14 -stu modyfikowanych kierunkach na potrzeby gospodarki – STAŻE

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia płatnych staży zawodowych dla studentów po 2. roku studiów modyfikowanych, które będą miały na celu rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy. Realizacja staży wyposaży absolwentów w rozwój kompetencji praktycznych i zawodowych jak również umożliwi wykorzystanie nowych technologii.

Zadanie 19

Realizacja dodatkowych elementów kształcenia podnoszących kompetencje studentów/ek studiujących ma 14-stu modyfikowanych kierunkach na potrzeby gospodarki – SZKOLENIA

W ramach zadnia studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiające rozwiniecie kompetencji miękkich tj: kreatywność, kooperacja, komunikatywność, krytyczne myślenie, zarządzanie czasem, adaptacyjność, umiejętność uczenia się, zdolność do rozwiązywania konfliktów, podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów i umiejętności negocjacyjne oraz kompetencji zawodowych, cyfrowych i zielonych.

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Priorytet 1 Umiejętności, Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym

Treści publikowane w serwisie są udostępniane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa CC BY 4.0